نماز،نمـــاز،نمـــــاز

نماز،نمـــاز،نمـــــاز
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک های مفید

 

21701404070419819729

نماز استغفار
رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: ((چون روزى ات کم شود و کارت به پراکندگى گراید، حاجتت را به درگاه حق ببر و نماز استغفار را ترک مکن . نماز استغفار دو رکعت است ؛ در هر رکعت ، حمد و سوره قدر را بخوان و بعد از قرائت پانزده بار بگو: ((استغفر اللّه )) و بعد به رکوع که رفتى آن را ده بار بگو و مثل نماز جعفر، نماز را تمام کن که همه کارهایت – ان شاء اللّه – به اصلاح آید!)).

  نماز توبه
اول غسل کن و وضو بگیر و چهار رکعت نماز بخوان . در هر رکعت ، یک مرتبه حمد، سه مرتبه سوره توحید و یک مرتبه معوذتین (فلق و ناس ) را بخوان و بعد از نماز، هفتاد مرتبه استغفار و ختم به : لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بکن و بعد از بگو:

 یا عزیز یا غفار اغفرلى ذنوبى و ذنوب جمیع المؤ منین و المؤ منات فان لایغفر الذنوب الا انت 

پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: نیست هیچ بنده اى از امت من که این عمل را انجام دهد، مگر اینکه منادى از آسمان ندا کند: اى بنده خدا عملت را از سر بگیر که توبه تو مقبول است و گناه تو آمرزیده شده است ! فرشته دیگر صدا کند از زیر عرش ، اى بنده ! مبارک باد بر تو و اهل تو و ذریه تو. دیگرى صدا کند دشمنان تو از تو راضى خواهند شد در روز قیامت . و دیگرى صدا کند که اى بنده ما با ایمان مى میرى و دین از تو گرفته نخواهد شد و قبر تو گشاده و منور خواهد شد. دیگرى صدا کند که اى بنده پدر و مادر تو از تو خشنود خواهند شد اگر چه غضبناک بوده باشند و پدر و مادر و ذریه تو بخشیده خواهند شد و خودت در دنیا و آخرت در وسعت روزى خواهى بود.

حضرت جبرئیل (علیه السلام ) ندا مى کند: من وقت مرگت با ملک الموت مى آیم و به تو مهربانى مى کنم . صدمه نمى زند به تو اثر مرگ و روح تو به آسانى از بدنت خارج مى شود. عرض کردند: یا رسول اللّه ! اگر کسى این عمل را در غیر ذى القعده به جا آورد، چطور مى شود؟ فرمود: همان طور است که وصف کردم و فرمودند: این کلمات را جبرئیل در معراج به من یاد داد.
نماز استغاثه به حضرت فاطمه (علیها السلام )
روایت شده است که هر گاه حاجتى دارى ، دو رکعت نماز به جا آور و پس از سلام ، سه مرتبه تکبیر بگو و پس از تسبیحات حضرت فاطمه (علیها السلام ) به سجده برو، یکصد مرتبه بگو: یا مولاتى یا فاطمة اءغیثینى و جانب راست صورت را بر زمین بگذار و صد مرتبه همان را تکرار کن . باز هم به سجده برو و صد مرتبه بگو و حاجت خود را یاد کن ، که به خواست خداوند حاجتت برآورده مى شود.(
 نماز استغاثه
وقتى خواستى بخوابى ، نزد خود ظرف آب تمیزى بگذار و رویش را بپوشان و هنگامى که براى نماز شب بیدار شدى ، سه جرعه از آن بنوش و با بقیه آن وضو بگیر و رو به قبله ، اذان و اقامه بگو و دو رکعت نماز به هر سوره اى که خواهى ، بخوان . در رکوع و بعد از آن و در سجده اول و بعد از آن و در سجده دوم و بعد از آن ، در هر یک بیست و پنج مرتبه بگو: یا غیاث المستغیثین . در رکعت دوم نیز مثل رکعت اول ، آن را انجام بده و بعد از سلام رو به آسمان کن و سى مرتبه بگو: من العبد الذلیل الى المولى الجلیل . سپس حاجتت را بخواه که برآورده مى شود، ان شاء اللّه .
نماز براى حاجت خیلى مهم
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: ((چون حاجت مهمى داشتى ، سه روز پشت سر هم روزه بگیر؛ چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه . در روز جمعه غسل کرده لباس نو بپوش و به بالاترین اتاق هاى خانه برو و دو رکعت نماز بخوان . پس دست به آسمان بردار و بگو: خداوندا! به درگاه تو روى نیاز آورده ام ، چون مى دانم که تو یگانه و بى نیازى و جز تو کسى بر حاجت من توانایى ندارد!))
نماز براى طلب عفو
هر گاه در خود احساس سستى و بى میلى (به عبادت ) پیدا کردى ، نماز عفو بخوان و آن دو رکعت است ؛ در هر رکعت ، یک بار حمد و یک بار سوره قدر بخوان بعد از آن پانزده بار بگو: ((رب عفوک رب عفوک )). در رکوع نیز همین را ده بار بگو و نماز خود را مانند جعفر تمام کن .
 نماز براى رفع وسوسه
از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است که بر هیچ مؤ منى چهل روز نمى گذرد، مگر این که گرفتار وسوسه مى شود؛ پس دو رکعت نماز خوانده و از آن به خدا پناه برد. حضرت آدم (علیه السلام ) به خداوند از حدیث نفس ‍ شکایت کرد، جبرئیل نازل شد و گفت : ((لا حول و لا قوة الا بالله )) آدم (علیه السلام ) آن را گفت و حدیث نفس از او برطرف شد و این اصل نزول جمله ((لا حول و لا قوة الا بالله )) است .
 نماز رفع غم و هم
از حضرت امام رضا (علیه السلام ) روایت شده است که دو رکعت نماز بخوان و در هر رکعت بعد از حمد، سیزده بار سوره قدر را بخوان . چون فارغ شدى سجده کن و بگو:

 اللهم یا فارج الهم و کاشف الغم و مجیب دعوة المضطرین و رحمن الدنیا و رحیم الاخرة صل على محمد و آل محمد وارحمنى رحمة تطفى بها عنى غضبک و سخطک و تغنینى بها غما سواک . بعد گونه راست را بر زمین بچسبان و بگو: یا مذل کل جبار عنید و یا معز کل ذلیل و حقک قد بلغ المجهود منى فى اءمر کذا ففرج عنى .

پس گونه چپ را به زمین چسبانده و بگو مانند آن را، بعد به سجود برگرد و مانند آن را بگو، خداوند غم او را فرج دهد و حاجت او را روا کند.

 

 نماز یارى خواستن
از امام صادق (علیه السلام ) حدیث است که هر وقت خواهى وضوى کامل بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بعد از گونه هایت را بر زمین بنه و چند مرتبه بگو: ((یا رباه )) که نفست تمام شود و بعد بگو: ((اى آن که عاد و ثمود را هلاک کردى و پیش از آن قوم نوح را که راه ظلم و طغیان سپردند و مؤ تکفه را که به راه هوى و هوس رفتند، نابود ساختى و عذاب آنها را فرا گرفت ! اگر فلان کس در این کارى که با من کرد نسبت به من ظالم است مهلتش را سر آور و درباره او حکمى به کار ببر! اى اءقرب الاقربین !))
 نماز براى ازدیاد روزى
از نبى اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) روایت شده است که دو رکعت نماز بخوان ، در رکعت اول ، سوره حمد یک بار، سوره کوثر سه بار و در رکعت دوم ، حمد یک بار و معوذتین هر کدام سه بار خوانده شود.
 نماز طلب فرزند
از امیرالمؤ منین (علیه السلام ) نقل است که اگر از خدا فرزند مى خواهى ، وضوى کاملى بگیر و دو رکعت نماز خوب بخوان و بعد از آن به سجده برو و هفتاد و یک بار ((استغفر اللّه )) بگو! سپس با همسرت آمیزش کن و بگو: ((خداوندا! فرزندى به من بده که نام پیغمبر تو محمد (صلى الله علیه و آله و سلم ) را بر او نهم !)) خداوند به او فرزندى خواهد داد.
 نماز پدر براى فرزند
چهار رکعت مى باشد که در رکعت اول ، سوره حمد یک بار و ده بار بگوید: ((ربنا واجعلنا مسلمین …))؛ خداوندا! مرا تسلیم خود قرار بده و از ذریه ما امتى مسلمان پدید آور و مناسک به بنما و توبه ما را بپذیر که تو، بخشنده و مهربانى !))
در رکعت دوم نیز یک حمد و ده بار: رب اجعلنى مقیم الصلوة و من ذریتى ربنا و تقبل دعاه ربنا اغفر و لوالدى و للمؤ منین یوم یقوم الحساب  خوانده مى شود.
در رکعت سوم ، حمد یک بار خوانده و سپس ده بار گفته مى شود: ربنا هب لنا من اءزواجنا و ذریاتنا قرة اءعین واجعلنا للمتقین اماما.
همچنین در رکعت چهارم ، یک حمد خوانده و ده بار گفته مى شود: ((رب اءوزعنى )) خداوندا توفیقم ده که نعمتهایى را که به من و والدینم داده اى شکرگزارى کنم و عمل صالحى که موجب خشنودى تو باشد به جا آورم ، ذریه مرا به اصلاح آور! من به تو باز مى گردم و من از مسلمین مى باشم .
بعد از سلام نماز ده بار آیه ۷۴ از سوره فرقان باید خوانده شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: انواع نماز، انواع نماز های مستحب، ،
[ جمعه 8 اسفند 1392 ] [ ] [ محمّدرضا علیوند ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

سلام اینجانب محمّدرضا علیوند متولد1379/9/10 این افتخار را دارم که مدیر وبلاگ نماز،نمـــاز،نمــــــاز باشم. بنده سعی دارم که دین اسلام را ترویج داده و به معرفی نماز بپردازم. من از شما تقاضا دارم که اگر انتقاد و یا پیشنهاد دارید و یامطلبی دارید که دوست دارید در وبلاگ به نام خودتان به نمایش گذاشته شود،می توانید به ایمیل من ارسال کنید و یا در قسمت نظرات،نظر خود را به ثبت برسانید. با تشکر از شما محمّدرضا علی وند alivand379@gmail.com
آرشيو مطالب
اسفند 1392
بهمن 1392 دی 1392
لینک های مفید
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 41
بازدید کل : 51371
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

چاپ این صفحه



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by 20Tools